Moe nie u geheime kode bekend maak nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Moe nie u geheime kode bekend maak nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Moe nie u geheime kode bekend maak nie

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

08 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oke, deel 2! :D

Ik zal eerst even de titels uitleggen van mijn berichten. Als we gaan pinnen, kun je kiezen uit een paar talen. Wij kozen gister voor Afrikaans, en dan geven ze je, terwijl je wacht op je geld, een aantal tips. Die van gister was tip 1, dit is tip 2. We love Afrikaans! :D

Gistermorgen gingen we naar een township, om daar een rondleiding te krijgen van twee uur. Het was echt erger dan ik had gedacht.. Die huizen, of beter gezegd krotten, ongelooflijk. Er waren niet veel mensen buiten, want het regende nogal. Af en toe kwamen er wat kinderen aangerend, met open armpjes, vragend om een knuffel. Zo aandoenlijk.. Ook wilden ze graag op de foto, op voorwaarde dat je daarna wel de foto liet zien. Ik probeerde er niet te veel bij stil te staan bij wat ik zag, heartbreaking. Dan zie je even waar je dit allemaal voor doet, het werken straks in een project. De school zal ook in een township zijn, dus ik denk dat we heel nuttig kunnen zijn. En met de 1000 (!!!) euro die ik heb opgehaald met loten etc, kan ik ook zeker veel betekenen hoop ik.
's Middags gingen we langs wijnboeren om wijn te proeven, vond het echt een hele vreemde volgorde. Eerst arme mensen/huizen kijken, en dan op een luxe boerderij dure wijn proeven. Ik houd niet eens van wijn! Maar goed, part of the tour.

We sliepen vannacht in Hermanus, een vissersdorp wat bekend staat als de beste plek in the world om walvissen te spotten vanaf de kust. Echt zooo gaaf! Dus vanmorgen even buiten op een bankje gezeten, en ja hoor, al snel een stuk of 3 walvissen gezien. Soms springt er een boven t water uit, of zie je een staart. Geen orka's jammer genoeg, maar m'n ambities om dolfijnentrainster te worden leven weer helemaal op ;-)

We hadden vanmorgen 3 options (hahaha), we konden gaan shark cage diven, NEEEE! Of paardrijden in de heuvels tussen de bergen en de kust, of ehh niks doen. Wij kozen voor het paardrijden, als echte oud-penny-leden :D
Eerste en laatste keer dat ik op een paard heb gezeten was in Slagharen, dus ervaring genoeg. Lotte ging ook mee, we waren in totaal met zn 5en. Cap op (echt verschrikkelijk, de mijne was ook nog eens te klein) en we moesten op een omgekeerde soort van ton gaan staan om er op te komen. Jeee wat is zo'n beest groot als je er naast staat! Maar goed, ik voelde me een echte held. We gingen achter een vrouw aan die beweerde dat ze het echt kon. Die paarden zijn super braaf, dus liepen gewoon heel schattig achter het paard voor 'm aan. Alleen zat ik bij de laatste drie, en die waren super traag. Dus we zaten elke keer een paar meter achter de rest. Wel erg grappig, want ze zijn zo volgzaam, dat als er een een weg tussen de bosjes ging, die van mij er ook zo achteraan ging. Met als gevolg dat ik een paar keer als een ervaren cowgirl (horsegirl??) moest bukken voor takken :D

Op een gegeven moment had die van mij besloten om gewoon stil te staan, en de rest liep door. Ik sjorren aan t touw, trappen met mn voeten en heel hard roepen: 'Come on boy!' Maar hij bleek een prachtige plek te hebben gevonden om zn enorme behoefte te doen, vandaar.
Het was allemaal echt heel leuk, Lotte heeft foto's maar kan ze nog niet op PC zetten, volgen dus nog.

We gaan zo terug naar Kaapstad, onderweg nog wat toffe dingen zien.
Ook gaan we nog langs een plek waar allemaal pinguins zijn, woehoe!

Zal nog ff wat foto's uploaden! Wat gaat de tijd hard zeg, we zitten hier alweer een week! Aan de andere kant, we doen zoveel en slapen op zoveel verschillende plekken, dat het ook weer voelt alsof we hier al veel langer zijn :)
Morgen gaan we naar ons gastgezin, ben erg benieuwd hoe dat zal zijn!

LIEFS! :)

  • 08 Oktober 2009 - 13:15

    Cat:

    He meis, heerlijk om je even via de mail te spreken. Gauw een x bellen!
    Kus

  • 08 Oktober 2009 - 16:33

    Max:

    Shark cage diven.. vet!! Moet je doen, met paardrijden is ook niks mis natuurlijk haha, met je ervaring in 't ponypark mwuhahah!!

  • 08 Oktober 2009 - 18:53

    Mama:

    Oh wat gaaf om te lezen wat je aan het doen bent.
    Ik zie het helemaal voor me.
    De foto's zijn ook veelzeggend. Blijf schrijven want wij genieten ervan.
    Ik hou van je! En 'be careful!'

  • 11 Oktober 2009 - 16:48

    Anna:

    Nou ik ben benieuwd hoe je het inmiddels hebt. Ook in je gastgezin. Heb je een beetje de ruimte enzo? Ik hoop dat ik je snel kan bellen!! Heb je ook internet daar thuis? Of moet je naar een internetcafé?
    Dikke kus van je zus

  • 12 Oktober 2009 - 09:47

    Geraldine:

    dag lieve wimmelijn! wat is het leuk om je verhalen te lezen. Zeker als je op een saai centraal bureau werkt (soort van debiteuren/crediteuren) dan zijn jouw verhalen wel heel spannend. De foto's zijn ook super om te kijke. Blijf ons vooral op de hoogte houden!

  • 12 Oktober 2009 - 14:07

    Son:

    Haa Willemien!

    De groeten van ome Cor, onze ouwe postduif!!!
    Toffe foto's heb je! Al druk met de kiddo's?

    Succes maar weer!
    Dikke kus van Son :D

  • 13 Oktober 2009 - 14:10

    Zwagert:

    Hallo schoonzus, Conclusie van al je reisverslagen is dat het je goed gaat. Toch?! Er is ooit eens een fiets van mij gestolen en die lijkt enorm op die Gazelle van de foto ...
    Vandaag kwam ik overigens ook welgeteld drie walvissen tegen, maar dat was op mijn werk. Hahaha. Tabéé.

  • 15 Oktober 2009 - 13:46

    Heleen:

    Hee wat super leuk om je foto`s te zien en je verhalen te lezen!!!
    Ik ga morgen mn ticket boeken! en als ik zo jouw verhalen lees krijg ik echt helemaal zin om te gaan haha!!
    Veel plezier verder nog!!
    xx heleen

  • 16 Oktober 2009 - 15:04

    Jantina:

    Meid, wat heerlijk allemaal om te lezen. Fijn dat het goed met je gaat!

    Mijn vorige berichtje eindigde ik met: "Succes morgen, ben benieuwd hoe het je allemaal gaat bevallen... ( en ook wel hoe ik zelf ga bevallen overigens)"
    Ben inmiddels bevallen, en dat is allemaal goed gegaan. We hebben een prachtige zoon gekregen, en hij kreeg de naam Tobias. We zijn heel trots, en dankbaar dat alles goed gaat!

    Maar goed meis, wens je voor nu weer alle goeds, kijk uit naar je volgende verslag. Hoop dat het je goed bevalt bij je gastgezin!

    Knuf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Work&Travel in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

22 November 2009

Er is een tijd van komen..

16 November 2009

Hand in slurf met een olifant en krokodillen eten

11 November 2009

Velsorg, oom Samie se winkel en de Dorpstraat

07 November 2009

Video's

06 November 2009

Eet jou kos!
Willemijn

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 54286

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 15 April 2012

Au pair in Australië

01 Oktober 2009 - 24 November 2009

Work&Travel in Zuid-Afrika

Landen bezocht: