Moenie ander persone om hulp vra nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Moenie ander persone om hulp vra nie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Moenie ander persone om hulp vra nie

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

07 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Allereerst: wat is het hier gaaaaf!!! :D
We hebben al zoveel gezien en gedaan sinds we hier zijn, echt super tof!
Ik zal even mijn bezigheden beschrijven sinds m'n laatste bericht.
Best vreemd, dat mensen het leuk vinden om dit te lezen haha, but on the other hand, als ik denk aan Nederland; Dronten; burgemeeste Aat de Jonge die weer eens een lintje knipt of boekjes voorleest aan allochtone kleuters, het Redeplein waar iedere woensdagmorgen een fantastische markt is met 10 kraampjes, waaronder 2 viskramen, en het dierenparkje dat elke dag maar een uur open is en wordt gerunt door een paar veteranen, snap ik dat dit best spannend is om te lezen :D ;-)

Maandagmorgen begon de introductieweek. We zijn in totaal met 20 mensen, waaronder Denen, Noren, Canadezen en Duitsers (...) We werden 's morgens naar het centrum van Kaapstad gebracht, waar het kantoor is van de organisatie voor vrijwilligerswerk. Daar kregen we wat dingen te horen over de historie van hier, de bevolking en de townships.
's Middags kregen we een citywalktour, die 2 uur duurde. Klinkt niet heel spannend, was 't ook niet.. Beetje met 20 mensen slenteren door het centrum van Kaapstad, en de gids praatte vrij onduidelijk Engels en als ze even niet praatte, zat ze onbehoorlijk kauwgom te kauwen. Wat wel weer heel spannend was, we zijn langs het huis van de president Zuma. Leuke vent trouwens! Heeft een stuk of 3 vrouwen en is ook nog eens vervolgd wegens verkrachting van een HIV-positieve vrouw, maar daar reageerde hij destijds op met de opmerking: 'I took a shower afterwards.' Dus..

Next subject!
Gistermorgen werden we voor een 3daagse tour opgehaald door twee busjes, allebei best groot (12 personen, officieel nog wel!) en mooi en luxe. De chauffeurs allebei echte Zuid-Afrikanen, dat betekent blank en Afrikaans sprekend. Dat vonden wij wel interessant, dus zoals het een echte toerist betaamd, gingen wij achter de stoel van de chauffeur zitten. Zodra we weg reden zette meneer Johan (zo heet hij echt!) z'n headset op en begint te praten. We grepen direct onze camera om het plaatje compleet te maken :D
Het was echt heel leuk, we gingen eerst naar Hout Baai, een dorpje vanwaar een boot gaat naar een eiland met aaaallemaal zeehonden. Maar dat was wel op eigen kosten, namelijk 350 rand! Omgerekend 3,50, prima! :D
Met allemaal Jappen en/of Chinezen op een boot, zee op, camera's gereed en klikken maar. Wat waren het er veeeel! Ik zou zeggen, zie de kiekies.
Ook zijn we bij Cape Point en Cape of Good Hope geweest. Erg gaaf en winderig, maar wel een enorm mooi uitzicht! Vreemd gezicht, zover je kan kijken zie je de oceaan, en dan het idee dat daar ergens (doar e'ens) de Zuidpool is. Zie foto's! (niet voor de Zuidpool natuurlijk, duhh)
Toen gingen we naar Stellenbosch, en onderweg kwamen we baboons op de weg tegen. Echt heel grappig! 'Please close your window and lock the door as we look at the baboons.' Ik hoor jullie denken: 'Baboons? What the F?' Baboons zijn apen, maar geen schattige doodskopaapjes (mooi woord) maar vrij grote beesten met enge koppen. Ze blijken zo hondsbrutaal (hihi) te zijn dat als ze de kans krijgen om in je auto te komen, alles overhoop halen om eten te vinden. Niks spannends gebeurd, too bad, maar zie de kiekies again.

We horen net ineens dat het internetcafe over 5 minuten dicht gaat, dus ik zet snel de foto's online, hoop dat t nog lukt!

Nog veeel meer dingen gezien, hoop dat ik snel weer meer kan typen.

LIEFS!

• 07 Oktober 2009 - 18:00

Cat:

Klinkt weer leuk :-)
    Was Lotte de reisleidster met de kauwgom ;-)???? (ik zou zeggen... zie de kiekies)

• 07 Oktober 2009 - 20:44

Mama:

Maar wat betekent de titel nu?
    En.... die Guido heeft ook al veel van de wereld gezien zeg! Heel origineel zo'n foto!
    Dag lieverd, tot het volgende verslag
    Kus, mama.

• 08 Oktober 2009 - 09:34

Editha:

Heey! LEuk om je verhaal te lezen! Je schrijft erg leuk!:-) hihi..
    Geniet ervan!
    Liefs!

• 08 Oktober 2009 - 12:09

Anna:

Wat een leuke verhalen weer super leuk :D. Ik ben wel een beetje jaloers hoor ;). Maar wij gaan vanavond patat eten bij La Bamba dat maakt het weer een beetje goed haha.
    Wat veel dingen zien jullie zeg! Tof dat je eerst zo'n week hebt, dan leer je tenminste het land kennen! Dikke kus!

• 08 Oktober 2009 - 20:42

Mies :

Ooowwhh.. wat ben jij toch grappig :P ....