Er is een tijd van komen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen..

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

22 November 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben weer een super toffe week gehad!
Dinsdag werd DE auto afgeleverd bij het hostel in Oudtshoorn, waar we dat moment waren. Ik was de gelukkige om 'm als eerst te proberen, heeel apart, maar het viel ook heel erg mee! Af en toe de rechterhand zoekend naar de koppeling, en dan iedere keer weer realiseren: Shit, links!
We hebben direct 150 km gereden, naar Warmwaterberg, via de Route 62. Dat is een soort Route 66, waar je stukken hebt waar je geen hond tegen kwam! Tof! Vlakke stukken, maar vooral heuvels en zelfs bergen, woehoe!
Heb een keer moeten afremmen voor een overstekend schildpad, hoe leuk is dat? :D Gelukkig waren we daar al voor gewaarschuwd met het bord: Pasop skilpaaie! :D
Aangekomen in Warmwaterberg (ECHT in the middle of nowhere) kregen we een slaapkamer met losse keuken en badkamer toegewezen, heerlijk!
Het was erg rustig, omdat het geen vakantie is en de dagen dat wij er waren ook geen weekend.
Woensdag was het heerlijk weer, lekker zonnen, af en toe wat zwemmen, en 's avonds braaien. Wat waren we trots op onszelf! We hadden van te voren al spul gekocht, houtblokken, boerewors (lekker!), spekstokkies en tosti's, die we er allemaal op deden. We voelden ons net de Jonge Woudlopers :D
Dinsdagnacht sliepen Lotte en ik allebei in de slaapkamer, in een tweepersoonsbed. Dat was de eerste nacht sinds we hier zijn dat we deden, en dat was ook direct de laatste keer :D We werden 's morgens wakker en hadden allebei heel slecht geslapen, beide aan dekens getrokken en veel te veel gedraaid, dus woensdagnacht ben ik in de keuken gaan liggen, daar stond namelijk een stapelbed :) Heeel gezellig, want onder het keukenraam liep iedere keer een pauw te brullen, ze zijn mooi om te zien maar wat maken ze een rotgeluid! Toch wel wat gezelschap gehad dus :D
Donderdag zijn we doorgereden naar Struisbaai, ongeveer 300 km van Warmwaterberg vandaan. Het waaide donderdag ontzettend hard, wat erg jammer was, geen strandweer dus.. :(
Lekker gegeten, toen naar het zuidelijkste puntje van het continent Afrika geweest, waar ook de twee oceanen samen komen. Tof om te zien! Maar omdat het hard waaide was het foto's maken en de auto weer in, op naar een vuurtoren vlakbij.
Toen we in de vuurtoren waren, stond er een groot bord met alle vuurtorens van Nederland, hoe grappig is dat?! :)
We zijn naar boven geklommen, via 4 heele steile trappen. Van te voren had de kassamiep ons al gewaarschuwd dat we niets mee moesten nemen naar boven, want dat zou allemaal wegwaaien. Wat een wind!!!!
Vrijdag weer terug naar Kaapstad, eerst nog even langs Rooikappie geweest, for the last time..
We hadden het niet aangekondigd, en wat was dat leuk om de reacties te zien van iedereen! :D Wat waren ze weer lief!! Iedereen moest op schoot, een paar begonnen spontaan met 'In de maneschijn' en 'Visje visje in het water', lief!
Wat zou ik er graag eentje (of twee, of drie..) mee naar huis willen nemen.. Ook om ze een kans op een veeel betere toekomst te geven. Maar goed, zit er niet in, m'n koffer is al vol ;)
Na een uurtje zijn we weer weg gegaan, iedereen stond buiten om ons uit te zwaaien, juffen met tranen in de ogen, zo lief!

Koffers gedumpt bij het hostel, en toen de auto afgeleverd. Jammer! Wat hebben we gelachen in 'die motor' (auto in Afrikaans).

Wat is de tijd snel gegaan! Als ik denk aan de eerste nacht hier in The Big Blue, lijkt dat niet eens zo lang geleden. Maar als ik dan denk aan aaal die dingen die we sindsdien hebben gezien en gedaan, lijkt het maanden terug..
Maar wat ben ik blij dat ik de beslissing heb gemaakt om hier heen te gaan. Een ervaring voor de rest van m'n leven!

Even een kort overzichtje van wat ik in ieder geval heb geleerd:
Ik kan 53 dagen:
* zonder m'n iPhone
* zonder m'n auto (en ik hoop nog langer, want hij is inmiddels verkocht en heb nog geen nieuwe :()
* zonder m'n teennagels te knippen (nagelschaartje vergeten) :D
* zonder Tijs & Teddie (gelukkig kon ik al m'n liefde voor die kleintjes kwijt bij de kleintjes van Rooikappie :D )

Het idee dat het nu echt voorbij is, maakt me niet heel vrolijk. De laatste dagen is het weer hier zooo relaxed! Iedere dag rond 30 graden, wel wat wind, zodat het goed is uit te houden. HEERLIJK! :D
Hier bij het hostel is een zwembad, dus toch nog wat bijgekleurd, mmm..

Ik voeg nog wat foto's toe, en dan is het tijd om nog even lekker te gaan zonnen.. Vanavond rond 10 uur worden we weggebracht naar het vliegveld door een lieve, schattige, tandenmissende medewerker van het hostel :D

Thanks voor alle leuke en lieve reacties die ik allemaal heb gekregen, zo tof!

Trouwens, voor degene die een of meerdere loten hebben gekocht, de trekking is volgend weekend al, spanneeeeeeeeeend!!!! :D

LIEFS!

• 22 November 2009 - 11:17

Tant'An:

Lieve Willemijn,
    het was leuk je verslagen te lezen! Sterkte bij het wennen in Nederland. Nagenieten is óók leuk.
    Welkom thuis dus.
    Liefs, tant'An.

• 22 November 2009 - 13:28

Editha:

Morgen ben je in Nederland? Nou geniet van de verhalen om te vertellen en van het weerzien van je familie en vrienden! En volgende week weer je collega's ;-) hihi.. Ik ga mijn laatste weekje in :( Maarja... zie je 9 december vast wel op het kerst feest van Timon!:-)

Liefs!

• 22 November 2009 - 13:42

T. Martine:

Lieve meid, fijn als je dit thuis weer kunt lezen en dus veilig aangekomen bent in ons kouwe KIKKERlandje (helpt als therapie voor het omgaan met kikkers).
    Van mij krijg jij de prijs voor de vrolijkste gezelligste uitgebreidste reisverslagen per weblog - HOE lief, HOE humoristisch, HOE enthousiast! Ik zal proberen ome Kees zo ver te krijgen dat hij ook nog wat van je gaat lezen, volgens mij heeft hij bij lange na niet zoveel gezien als jij / jullie! En tot slot natuurlijk een hoeraatje voor onze God, die jullie in dit gevaarlijke land zo goed beschermd heeft! (Wie weet krijg je later nog een overzichtje van hom hoe en waar en zo... Hoe ontdekkend!)
    DAG lieve meid, dikke zoen van t. martine

• 22 November 2009 - 13:44

Anna:

Liefie, ik ben blij dat je morgen weer thuis komt! Het is weer mooi geweest! ;).
    Heel veel plezier de terugreis, hopelijk doet jullie schermpje het nu wel :d. Dikke smakkerd!

• 22 November 2009 - 15:38

Dianne:

Lieve Wimmelijn,
    De tijd is voor ons ook heel snel gegaan. Heb niet eens tijd gehad om al je berichtjes te lezen, maar het klinkt goed en hoor graag je verhalen live.... We zien je over een week alweer geloof ik. Succes met omschakelen, wel even goed de tijd voor nemen hoor!

'k Ga vrijdag naar Cat en de kids.

Dikke kus, Dian

• 22 November 2009 - 18:06

Marije:

Wat een supertijd hebben jullie gehad zeg! Veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt. Goede reis terug en ga lekker nagenieten van alles!
    lfs van ons

• 22 November 2009 - 20:14

Cat:

Joehoeeeeeeee tot morgen!!!!!!! (l) (l)

• 22 November 2009 - 21:41

Mies :

Blij dat je terug komt! Maar ook weer jammer, je deed daar zoveel voor die kleine kids...! :D Ben super trots op je! dat je hiervoor kiest en zo de wereld wat beter maakt. Door de liefde en het geld voor alle spullen.

Kus! (K)