Hand in slurf met een olifant en krokodillen eten - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Hand in slurf met een olifant en krokodillen eten - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Hand in slurf met een olifant en krokodillen eten

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

16 November 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woooow wat hebben wij veel gezien en gedaan de afgelopen dagen!!!
Even een opsomming van al de activiteiten sinds vrijdag:

- In een 4x4 over een park rijden, waar we olifanten, giraffen, neushoorns, krokodillen, zebra's en leeuwen hebben gezien
- Slapen in een oude trein, op echte treinbanken
- Kanoen in een lagune (zo helder dat we de vissen zagen zwemmen!)
- Lunchen op rotsen bij de oceaan
- Braaien (soort BBQ) aan het water
- Slapen in boomhutten (waar de apen door de bomen slingeren)
- Wandelen door de jungle, inclusief hangbrug
- Kijken naar meiden van onze groep die gingen bungeejumpen vanaf de hoogste bungeejumpplek ter wereld (216 meter)
- Olifanten aaien en voeren, en hand in slurf met ze lopen
- Naar een struisvogelboerderij, waar je ze kan voeren, maar ook op kan rijden (beide NIET gedaan)
- In toffe grotten lopen

Het waren echt zulke toffe dagen!!
Onze tourguide, Johan, is ook zo leuk en lief!
Ik ga niet alles beschrijven, dan wordt 't een veeel te lang bericht en heb ik niets meer te vertellen als we weer in Nederland zijn :d Hoewel ik eigenlijk bijna noooit ben uitgepraat...

Vrijdagmiddag gingen we in een open jeep een park rondrijden waar allemaal wilde dieren leven. Zo hebben we ze allemaal van heeel dichtbij kunnen zien, en dus hele toffe foto's kunnen maken :D
Voordat trouwens de ride begon, gingen we in het restaurant wat bij het park hoort, lunchen. Terwijl de ober, de arme drommel, noteerde wat iedereen wilde, lagen Lotte en ik heeelemaal dubbel, want een van ons maakte de opmerking dat de wilde dieren ook in het restaurant rondlopen, waarop de ander zei dat ze ook hielpen in de bediening. We hebben laatst nog Madagascar gekeken, waardoor we het ons extra goed konden voorstellen. Hilarisch!! :D

's Avonds hebben we in een oude trein geslapen, next to the ocean. Terwijl we in coupe nummer 4 lagen, hoorden we de zee, hoe tof! Er is ook niets omgebouwd, dus de 'badkamer' was gewoon de wc waar een fonteintje zat, maar die deed 't alleen als je de knop continu inhield. Ideaal als je je gezicht wast :D

De volgende nacht, zaterdag, hebben we in houten hutten geslapen, in een bos aan zee, echt heel mooi en gaaf! We hadden een eigen hut, en 's nachts hoorden we de golven en krekels, hoe lekker slaap je dan? Het leek alsof er continu zo'n new-age cd opstond, met van die rustgevende geluiden :D Ik heb weinig keren zo lekker geslapen, denk dat ik thuis ook maar zo'n cd aanschaf (mits mam dat in haar huis toelaat ;))

Gister gingen 6 meiden van onze groep bungeejumpen. Echt verschrikkelijk! Wat hoog!! Het is de hoogste ter wereld, en echt, het was al eng om naar te kijken.
Wij zaten vanuit een pub toe te kijken, hadden ze een balkon, maar ook een groot tv-scherm hangen waarop je iedereen onder de brug kon volgen. Onder de brug is een platform gebouwd waar alles gebeurt. Jemig wat eng, bij de eerste die sprong keken Lotte en ik een andere kant op, want op het moment dat hij/zij op het randje staat, wordt er even naar beneden gefilmd. Bah! Maar goed, degene die het deden waren heel blij dat ze het hadden gedaan, erg fijn voor ze..

Na de bungeejump gingen we naar een Elephant Sanctuary, klinkt erg spectaculair he? Er leven/wonen/verblijven daar 6 olifanten, die 'gered zijn van de dood', ja, zo mag ik het wel noemen. Leuk, bij zo'n rondleiding wordt er een enorm dramatisch verhaal verteld, en ja, het IS ook heel erg. Een van de olifanten werd 11 jaar lang als huisdier gehouden, ergens op een boerderij. Best triest, want dat beest is verpest voor z'n leven. Nooit geleerd in 't wild te leven, dus kan nu tot z'n 70ste daar blijven. Het voordeel is wel (want elk nadeel...;)) dat hij nu zo goed als tam is, en we dus hand in slurf met hem mogen lopen, woehoe!!
Eerst mochten we 'm aan z'n oren trekken, op z'n achterwerk slaan en voeren, om vervolgens z'n slurf vast te pakken en een eindje te gaan lopen. Vreemd om te doen, maar het was wel echt tof! Voelt heel apart, ook omdat ik natuurlijk Dasha en Milou gewend ben. De oren zijn qua grootte overigens wel vergelijkbaar..

Gister zijn we trouwens uit eten geweest, en hebben we allebei krokodil, struisvogel, kudu en springbok gegeten! SUPER lekker! :D

We zijn momenteel in Oudtshoorn, waar we de laatste nacht van de tour hebben geslapen. Het is hier zo mooi en er is hier zoveel te doen, dat we hebben besloten om nog een nacht te blijven. De tour is vandaag ook afgelopen, enige wat nog op de planning stond was terug rijden naar Kaapstad, wat bijna 5 uur duurt. Dus wij hebben besloten om op ons eigen houtje terug naar Kaapstad te gaan, door een gehuurde auto. We hopen vrijdag weer levend en wel aan te komen bij The Big Blue Backpackers, Greenpoint, Cape Town, South Africa, Planet Earth.

Voorlopig programma voor komende dagen:
Morgenochtend om 8:15 worden we opgehaald om dan vervolgens te worden afgezet op een berg hier in de buurt, met twee fietsen en twee helmen. Bedoeling: de 55 kilometer naar het hostel terug fietsen, bergafwaarts! Woehoe! :D
Wij, als ervaren fietsers (mijn opoefiets is al zoo vaak gebruikt), kunnen dit makkelijk aan, en hopen binnen een uur terug te zijn :D
Oke gekheid, we hebben er echt zin in, het zal retehard gaan en onderweg zien we allemaal mooie uitzichtpunten (hoop natuurlijk dat we die op tijd zien, zodat we kunnen remmen en een foto kunnen maken)..
Vandaag kwamen we op diezelfde weg een troep/roedel/kudde struisvogels tegen, met twee mannen die ze naar een andere wei moesten brengen. Hoe tof is dat? Dat is nog eens wat anders dan koeien of schapen.. :D

Morgenmiddag wordt de gehuurde Golf 2 (in NL bijna een oldtimer, hier nog steeds geproduceerd) afgeleverd bij het hostel, en dan rijden we naar Warmwaterberg. Blijft leuk, al die Nederlandse namen! Daar zijn warmwaterbronnen, en blijven we in ieder geval een nacht slapen. Tof! In the middle of nowhere, lekker in een warm zwembad liggen, woehoe! Het kost trouwens geen drol, voor ons samen moeten we 220 rand betalen. Dat is dan ons verblijf, maar ook de toegang tot die bronnen. Deel dat door 11, voila! :D I love South Africa!! :D
Daarna rijden we door naar Cape Agulhas (of zoiets) waar de Atlantische en Indische oceaan samen komen. Blijkt mooi te zijn, en wij hopen natuurlijk op mooi weer, zodat we onze bikini uit de koffer kunnen trekken en volop van deze twee prachtige oceanen kunnen genieten..
Oja, over het weer. Ik weet niet hoeveel mensen er voor ons geduimd hebben, maar het heeft geholpen!!!!!
Vandaag een heeerlijk warme dag gehad, strakblauwe lucht, mmmm...
Zelfde voorspeld voor morgen, woehoe!! :D

Goed, we gaan weer wat fantaastische dagen tegemoet! Over een week alweer thuis, moet er nog niet aan denken zeg.. Dus dat laat ik aan de zondag over, als we ons echt moeten klaarmaken..

Er volgen nog wat foto's, en kijk uit naar leuke, lieve, vreemde, onbekende, toffe reacties! :D

LIEFS!

• 16 November 2009 - 19:34

Jaloerse Jos:

oooooooooooooooooooooh!
    wat ONT-ZET-TEND COOL!!!
    ik ga vast boeken...

geef die Ollie een vette knuffel van me (en Johan mag er ook best wezen :D)

tot later!

• 16 November 2009 - 19:35

Anna:

Wat een toffe dingen zeg, nu begin ik echt jaloers te worden. Echt vakantie!! Ik krijg spontaan weer zin in zon, zee en strand...nog maaaaaaanden wachten :'(. Geniet er nog maar lekker van. Stiekem heb ik wel heel veel zin in maandag! ;).
    Dikke kus van je zus

• 17 November 2009 - 16:29

Cat:

Heeee girl,
    wij zijn ook weer terug van weggeweest, heb weer ernstig bijgelezen ;-)
    Heerlijk om je maandag weer te begroeten, hoop dat jij er ook zo tegenaan kijkt ;-)
    Kus van je andere zus!

• 18 November 2009 - 18:15

Marielle:

Wat ontzettend leuk wat jullie hebben gedaan allemaal. klinkt SUPER!
    Heel veel plezier nog de komende dagen! En tot snel in het hele koude Nederland! ;)
    Liefs.

• 18 November 2009 - 21:27

Herman En Marga:

Hallo lieve Willemijn, Jullie doen ontzettend leuke dingen, maar dat jij niet jumpt, nee daar snap ik niets van! (ha, ha!) Je bent dus net zo'n angsthaas als ik. Meisje, geniet van de laatste warme dagen, want voor ons is het ook erg wennen in het natte, winderige Nederland. Goede reis terug. Liefs, Herman en Marga

• 19 November 2009 - 21:50

BS Te V:

Dit is niet normaal, die omgeving, die dieren, die natuur, die berm... skrikkelijk mooi!!