Cold drinks! Water! Coca-Cola! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Cold drinks! Water! Coca-Cola! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Cold drinks! Water! Coca-Cola!

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

03 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een leven! :D
Zon, zee, strand, goedkope taxi's en een relaxte douche, could it get any better?
Allereerst een verhaal over ons avontuur gister met de taxi. Taxi klinkt luxe, maar eigenlijk is het een soort van vluchtelingenboot, maar dan in de vorm van een minibusje. Get it? Er passen officieel 8 mensen in, maar in Zuid-Afrika is dit het dubbele. En het toffe is, je gaat gewoon langs de weg staan, en ze komen al toeterend langs. Je hoeft nog niet eens je hand op te steken of ze staan al bij je, je schreeuwt ' CAMPS BAY?? ' (relaxed strand), is dat hun bestemming gooien ze de deur open. In de eerste instantie ging de schuifdeur achterin open, maar toen al snel de deur aan de passagierskant, en de chauffeur keek ons lachend aan met z'n ik-ben-nog-nooit-bij-een-tandarts-geweest gebit. Ik was de gelukkige en mocht naast 'm zitten, Lotte aan de andere kant van me. Ik hield de broekzak van Lotte vast, want was bang dat ik bij elke bocht tegen die teddybeer zou vallen en daar had hij weinig moeite mee. Ook grappig, wij stappen in en hij gaat de radio aanzetten, die natuurlijk precies bij mijn rechterbeen zat. Ook moest ie elke keer een ander nummer opzetten, waardoor ik eigenlijk min of meer op het schoot van Lotte zat. Onze vriend had de dag van z'n leven en bleef maar kletsen over dingen als 'hebben jullie al zonnebrandcreme gekocht' en 'heb je nog iemand nodig om je in te smeren, ik heb zachte handen' waarop hij z'n berenklauw aan ons toont.
De prijs voor zo'n rit: 6 rand per persoon. Dat is dus 0,60 cent. Wij geven braaf 12 rand, waarop hij ons weer 6 rand teruggeeft met als reden: 'You are beautiful girls, if you need anyone to give you a hand with the suncreme..' Onze reactie: 'Thanks, iehl!' :D

Het strand was heerlijk, weinig keren zo'n mooi strand gezien.. Foto's zeggen genoeg ben ik bang, staan bij m'n vorige bericht :)

Vandaag weer naar 't strand geweest. Er stopte een busje, wij vroegen of ze naar Camps Bay gingen, en die gast zegt: 'No'. Maar na een klein overleg zegt ie: 'Yes, yes, come in!'
Weer voorin, ditmaal was Lotte de gelukkige. Instappen, wegwezen, en die gast bleef toeteren en riep heel hard uit 't raam: 'Camps Bay! Camps Bay!' Maar er stapte niemand meer bij. Na een paar minuten stopt 't busje, stappen wat mensen uit en op ons na zat er niemand meer in. Dus die chauffeur zegt: 'Get out, we're not going to Camp Bay.' Wij lachen en dachten dat 't een grap was, maar mijn deur werd ineens open gedaan, geen goede grap dus.. We begrepen al snel dat ze geen zin hadden om alleen voor ons dat eind te gaan rijden. Dus wij uitstappen, en daar sta je dan, in een wildvreemde straat.. Klein detail, maar we kregen WEL ons geld terug :D Eindje verderop stopte een busje waarvan wij direct zeiden: 'Die is al vol.' Maar nee, vol bestaat niet hier, dat was wel duidelijk. Op de derde bank schuiven 3 mensen op, en iedereen vond het vanzelfsprekend dat een van ons daar ging zitten.. Het was niet eens een zitplaats, want ik zat op een stuk ijzer, echt heel bijzonder. Lotte propte zich op de bank voor mij.
Heerlijk middagje strand gehad, lekker bijgekleurd, en wat later weer terug met een minibusje. De deur ging dicht, en meneer draait op de weg en gaat een hele andere richting op. Wij, braaf en beleefd als we zijn, blijven gewoon zitten en dachten: 'Leuk, de toeristische route!!' Nou, dat was 't zeker.. Laten we het er op houden dat we in ieder geval al veel gezien hebben van Kaapstad.. De laatste stop was trouwens het Centraal Station, dus wij keken de chauffeur beteuterd (mooi woord) aan en vroegen of hij nog naar de Main Road ging. Waarop hij zegt: 'No, sorry, bye!' Maar vasthoudend als Lotte is, vroeg ze of hij echt niet daar heen wilde gaan. Voor 10 rand wilde hij dat wel. Hallo, das 1 euro!! Duhh! Dus hij keert, hup, de auto weer om en scheurt weer een stuk terug, allemaal zijweggetjes bla bla bla. Ineens zegt ie: 'It's not 10 rand, but 20 rand.' Ehhh: 'Why??' 'Because it's not close, I have to drive much further.' Die arme drommel denkt dat ie enorme winst gaat maken, voor ons is 't maar 50 cent per persoon meer, dus: Prima! Toch wel grappig dat wij, als twee schattige, lieve, onschuldige meisjes, bijna twee keer uit een taxi zijn gezet..
Goed, morgen meer avonturen!!

LIEFS!

• 04 Oktober 2009 - 10:48

Jantina:

Fijn he, dat je toch zo'n chauffeur dan helemaal gelukkig maakt met die extra 50 cent, en zelf voel je er helemaal niks van... Bijzonder toch. Maar meid, die foto's! Wat moet het heerlijk zijn daar lekker in het zonnetje te liggen, te genieten van die prachtige natuur. Dat heeft God toch maar mooi gedaan denk ik zo :D Succes morgen, ben benieuwd hoe het je allemaal gaat bevallen... ( en ook wel hoe ik zelf ga bevallen overigens :P)

Be blessed!

• 04 Oktober 2009 - 19:10

Cat:

Chicaaaa, ik lach me een KRIEK met je verhalen.
    Eigenlijk wil ik dit allemaal heeeeelemaal niet horen, ben ernstig JALOERS. Enniewee, hier alles goed :) Tijs en Teddie zoooo lief, missen je mucho dus hoop dat de tijd vliegt...
    KUS

• 05 Oktober 2009 - 13:51

Cora:

Ha Wimmelijntje!

Nou, die verhalen van jou en Lotte bruisen van plezier en humor!! Wat een belevenissen.Ben erg benieuwd hoe de introductieweek gaat!
    Wat zo grappig is dat Lotte en jij wat dezelfde manier van schrijven hebben!!
    Veel plezier verder en pas goed op elkaar!!! Kus Cora.

• 05 Oktober 2009 - 20:01

Elena:

Willum! Tof om je verhalen te lezen! Lachen, gieren, brullen. Zeker om die titel "cold drinks! water! coca cola!" zijn ze het bier, en de chips nog vergeten? Helemaal gek word je ervan!

Kijk uit naar de volgende reeks mét foto's..

Take Care chick!!

• 06 Oktober 2009 - 15:35

Paulien:

gaaf om te lezen en zeer herkenbaar allemaal.. take good care! liefs