Ladies and gentlemen, welcome to Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Ladies and gentlemen, welcome to Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Ladies and gentlemen, welcome to Cape Town!

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

02 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

:D En ja hoor, we zijn er. EINDELIJK! :D
We zaten op rij 44, de laatste in het vliegtuig, maar waren er van overtuigd dat er achter de keuken nog een deel was, omdat we voor de terugreis rij 55 hebben gereserveerd. Nu is de grap, dat er na rij 44 helemaal niets meer is.. Je snapt dat we ons nu afvragen of we dan op de achterste vleugel moeten zitten. Van de chauffeur die ons ophaalde om naar het hostel te brengen, kregen we te horen dat Zuid-Afrikanen alles per dag bekijken. Dus dat zien we de 23ste wel weer :D
Het vliegtuig was lekker luxe, we voelden ons net twee kleine kinderen in een grote speeltuin. We moesten overal aanzitten en uitproberen, wat als hilarische gevolg had dat we ons afvroegen hoe mijn stoel naar achter ging, Lotte op een klein knopje drukte en ik meteen achterover lag, of dat Lotte (WEER Lotte) per ongeluk op een knopje drukt, en ineens gaat er een licht aan (wij wazig omhoog kijken waar dat vandaan kwam :D)
We hadden ons van te voren via KLM.nl al lekker gemaakt met de films die we in 't vliegtuig konden kijken, en hadden ook uitgerekend dat als we 6 films achter elkaar zouden kijken, we al in Zuid-AFrika zouden zijn!! Maar uitgerekend ONZE schermpjes deden het niet.. WHYYY??? :( But: we survived! Het viel allemaal hartstikke mee. Lekker fase 10 gespeeld, gelezen, puzzelen, mensen uitlachen, etc. Met mensen uitlachen bedoel ik mensen die naast mijn stoel (zat aan 't gangpad) rek en strek oefeningen gingen doen. Het toppunt was een vrouw twee rijen voor ons, die op een of andere manier ondersteboven op haar stoel zat. We zagen alleen haar voeten, dus wat zij aan het doen was..
We kwamen gisteravond dus aan, toen het hier al helemaal donker was. En niet alleen de lucht.. Het is wel echt wennen hoor. Wat politiemensen zaten gister op een bankje op 't vliegveld, allemaal donker, de eerste kauwgombellenblazend, de tweede bellend en weer de derde loopt wat te klooien met de vierde..
Er zijn wel ontzettend veel andere blanken, dus dat geeft ook wel weer een gevoel van: we staan er niet alleen voor hahaha, goed, next subject..
Het is vandaag al goed warm (strak blauwe lucht, zeewindje niets jaloersmakend dus) en we zijn vanmorgen even naar de haven gelopen waar een overdekt winkelcentrum is, een paar oude negertjes wat jazzmuziek zitten te maken en waar allemaal terrasjes zijn. Ook hebben we daar in een electronicawinkel een wereldstekker gekocht, waarmee we meteen de maandomzet hebben verdriedubbeld. De stekker koste namelijk 299 rand, wat bijna 30 euro is. En wij maar vragen of het de goede was, en die man verzekerde ons dat we die nodig hadden.
In het hostel aangekomen, laten we 't zien aan onze vriend die hier werkt, die direct laaiend was omdat we iets hadden gekocht voor 300 RAND!! Hij stapte nog net niet zelf op zijn oranje scootertje om 'm terug te brengen. En hij vertelde dat we ook nog eens de verkeerde hadden gekocht, lekker bezig dus. En dat de juiste 10 rand kost in de supermarkt waar we vlak daarvoor onze boodschappen hadden gedaan. HOOOOO!! We zijn dus direct op de eerste dag al opgelicht, dit gaat goehoed!! :D
Nou, we gaan maar eens naar 't strand. We moeten er toch op een of andere manier nog een nuttige dag van maken he? :D
Morgen en zondag ook nog vrij, maandag begint de introductieweek.
Ik heb nog geen foto's, want ik ben het snoertje vergeten (zie je wel mam, TOCH wat vergeten ;-))
Dus dat komt laterrrrr!
LIEFSSSS!

• 02 Oktober 2009 - 11:19

Bart:

mooi verhaal, 2 hollandse meiden die zich laten afzetten op hun eerste dag in een vreemd land... tiepisch :-)

• 02 Oktober 2009 - 11:24

Martine (van Ties):

Ehm... misschien dat je op de terugweg in een ander (lees: groter) vliegtuig zit met meer rijen? ;)

Leuk verhaal! Ben benieuwd naar je foto's!

• 02 Oktober 2009 - 11:26

Cat:

whahahahaha lachen zeg :)
    En kom maar op met die foto's!

• 02 Oktober 2009 - 12:24

Max:

Willem! Nu al hielariesj! Greetz ftom rainy holland..

• 02 Oktober 2009 - 14:14

Anna:

Nou het klinkt allemaal in ieder geval al super gezellig :d. Heb nu alweer zin in je volgende stukje. Kus!

• 02 Oktober 2009 - 16:59

Mama:

Lieve Willemijn,
    Hè, gelukkig hoef ik je verhalen zo niet al te erg te missen.
    Ik zie het helemaal voor me zoals je schrijft over dat knopje en dat jij direct achterover ligt. Kostelijk!
    Hopelijk kun je daar het goede snoertje kopen voor je toestel.
    En....I hate to tell you I told you so :) maak dan toch een lijstje en vink het af !!!!
    Kus, Mama

• 02 Oktober 2009 - 17:55

Jantina:

Wat schrijf je toch heerlijk, superleuk! Fijn om te lezen dat jullie dus goed zijn aangekomen, en ondanks het afzetterijtje ook de eerste dag door zijn gekomen. You go girl! Zet um op :)

• 02 Oktober 2009 - 19:35

Esther:

Lachuh!!!
    wij zijn in tunesie ook de eerste dagen afgezet... zo werkt dat... ach hebben zij ook weer een leuke dag! beetje de economie stimuleren is niks mis mee!

• 03 Oktober 2009 - 14:21

Sjangpang:

nee, dan zit ik toch liever in het hefstige!! Holland (NOT)
    Wacht met smart op de foto`s en meer van jouwn verhalen!!
    Dikke kus Chantal