One day to go - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu One day to go - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

One day to go

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

30 September 2009 | Nederland, Dronten

Oke, nog 16 uur te gaan en dan verlaten we dit koude, platte, saaie, natte (!!) land.. :D
We komen morgenavond aan in Kaapstad, worden daar opgehaald en naar ons hostel gebracht. Maandag worden we daar weer opgehaald, en gebracht naar het hostel waar we de introductieweek zullen blijven. Het hostel voor de eerste 4 nachten is inclusief zwembad, woehoe! Daar betalen we dan ook wel 100 rand voor, dus we willen natuurlijk wel waar voor ons geld. Maarrrr het leuke aan Zuid-Afrika is, dat 11 rand 1 euro is. Dus dat betekent dat we maar 9 euro betalen per nacht, hoe relaxed is dat? :D

Ons project is een school geworden, een creche/pre-school wel te verstaan.. Bedoeld voor kindjes tussen de 2 en 6 jaar. Ze komen uit townships, dat betekent dat ze erg arm zijn en vaak ook nog een gedragstoornis hebben, omdat veel moeders tijdens de zwangerschap alcoholverslaafd waren. Best triest allemaal, maar erg mooi dat wij hier 4 weken wat hulp en liefde hopen te kunnen geven :)

Koffer is zo goed als gepakt (dat betekent bij mij dat alleen m'n kleren zijn uitgezocht, de rest wordt hoogstwaarschijnlijk op 't laatste moment) :D

Vind het idee dat mijn volgende bericht zal worden getypt in Zuid-Afrika nog wel heeeeel vreemd en onwerkelijk, maar het gaat toch ECHT gebeuren! :)

Liefs, Willemijn

• 30 September 2009 - 18:14

Fenny:

Hoi Willemijn,

Wat spannend allemaal he! Het is een lange reis maar zeker de moeite waard! Je moet in iedergeval de Tafelberg opgaan echt te gek! En cape point bezoeken ook waanzinnig! Geniet van alles je bent zo weer in dit vervelende koude kikkerlandje terug (hoop ik)haha!
    Liefs Fenny

• 01 Oktober 2009 - 06:01

Tant'An:

Ha Willemijn,
    raar idee dat je dit pas in RSA leest...
    We leven met je mee hoor! Sterkte, moed en wijsheid gewenst.
    o. & t. A2.

• 01 Oktober 2009 - 07:08

Martine (van Ties):

Heeeeeel veel plezier!! Ben benieuwd naar je verhalen!!
    liefs,
    Martine

• 01 Oktober 2009 - 07:24

Jantina:

Succes!! Zag net een foto van Tijs, die ging je uitzwaaien op schiphol :) Leuk! Meis, we gaan voor je bidden, geniet ervan! xx

• 01 Oktober 2009 - 10:23

Cat:

Nu zit je ergens hooooog in de lucht... net dan voor t 'ecchie' afscheid genomen. Jeetje.... we gaan je missen meis, en we benijden je ook een beetje :)
    GENIET GENIET GENIET!

• 02 Oktober 2009 - 09:14

Joost =):

Joehoe! Hoorde van Bart dat je veilig geland bent op suidafrikaans bodem. Gelukkig, zucht!
    Ben benieuwd naar je eerste ervaringen en wens je nogmaals heul veul succes!
    En ik maar ploeteren op mn vroegere vrije vrijdag... Ik mis je nu al! :D

• 02 Oktober 2009 - 09:49

Arrianne:

He Willemijn....
    je bent er ECHT, hier heeft het heerlijk de hele morgen geregend....dus geniet maar lekker van de temperaturen. We wensen je heel veel plezier en houden deze site in de gaten!!! Groetjes aan Lotte.
    Liefs van ons allemaal!!