Helmen en surfdudes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Helmen en surfdudes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Helmen en surfdudes

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

04 September 2011 | Australië, Sydney

Ik ben verliefd. Ik weet dat het snel is, maar soms gaan dingen nou eenmaal zo. Bij de één weet je meteen dat het ‘m niet is, bij de ander duurt het soms wat langer om daar achter te komen, maar in sommige gevallen weet je direct dat het goed zit. Ik ben tot over m’n oren verliefd.
Maar op wie? Of beter gezegd, op wat? Zaterdag wist ik het zeker. Samen met Janneke, ook een Nederlands meisje met net zo’n wereldbaan als ik, heb ik Sydney verkend. Met de ferry van Manly naar de stad. Alleen die skyline al! Het was liefde op het eerste gezicht. Eerst bij de Mac gezeten, want m’n lichaam schreeuwde om vet, en dan vooral om friiiiieeeet! Daarna lekker rondgelopen over een hele leuke markt, om vervolgens een stuk over de Harbour Bridge te lopen. We zijn ook één van de pilaren in gegaan (of op, ’t is maar net hoe je ’t ziet), waar we wat toffe kiekjes hebben kunnen schieten. Daarna naar het Opera House gelopen, en daarnaast zijn de Botanic Gardens. Super mooi park, waar je lekker in ’t gras (of zit je er op? Ook maar net hoe je ’t ziet) kan zitten. Het was echt heel gezellig, zo gezellig dat ik straks mee ga barbecueën met Janneke en haar gastfamilie.

Vandaag is het vaderdag, heul bijzonder, maar aangezien we daarom ergens gingen brunchen vanmorgen, hoor je mij niet klagen :-) Zoals wij in Nederland met ergens lunchen zijn, zijn ze hier met brunchen. Dus ’s morgens zijn alle eettenten helemaal vol, met name in het weekend.

Wat trouwens hilarisch is, zijn de postbodes hier. Vrijdagmiddag scheurde er één voorbij, en ik schrok er gewoon van. Want wat ik zag, leek in de verste verte niet op een postbode, maar meer op een gele brandweerman. Gekleed in een lange jas (fluoriserend geel), een grote broek (fluoriserend geel) met als letterlijk toppunt: een helm. En dan niet een gewone helm, maar een helm met een flap aan de achterkant. En ja, ook dit is fluoriserend geel. Maar het mooiste is, of eigenlijk, het zielige, dat deze stoer uitziende figuren op niets minder dan een Puch rijden. Inclusief mandje voorop en tassen achterop. Arme drommels! Maar wat blijkt, er is hier sprake van voorzorgsmaatregelen! Er schijnen hier verschillende vogels rond te fladderen die veel weg hebben van eksters. Alleen zijn ze wat minder vriendelijk, want ze vallen mensen aan. Met name fietsers. En voor de non-believers onder ons nog een voorbeeld. Als fietser moet je hier een helm op, niet voor de vogels maar puur voor de verkeersveiligheid. Er wordt hier weinig rekening gehouden met fietsers door automobilisten, dus vandaar. Maar het mooie is, sommige fietsers hebben bijzondere dingen op hun helm! Zo heb ik al een paar helmen gezien met wapperende plastic tassen er aan vast gebonden. Echt geen gezicht, maar alles om een aanval te voorkomen :-D

Ik woon hier trouwens zo dichtbij het strand, dat er elke dag wel surfdudes voorbij rennen. Echt zo gaaf! Toen ik gisteren over de boulevard liep, waren er heel veel surfers in het water. Wat ziet dat er tof uit zeg. Ook zijn er veel mensen aan het picknicken, er staan hier heel veel picknicktafels, maar ook op het strand of in het gras (of op, ’t is maar net hoe je ’t ziet). Wat een heerlijk leven!
Vanaf morgen begint het echte au-pairen, want dan begint Fiona weer met vier dagen werken. Ik ben de woensdag en de weekenden lekker vrij. Dus dan heb ik tijd om te bakken op het strand enzo (Catelelijn: ‘Bah’ :-D )

Liefssss!

  • 04 September 2011 - 06:47

    Elvera:

    Goedemorgen!
    Haha ik kende dit verhaal al maar toch blijft het lachen om te lezen over de postbode-brandweermannen en de vogelverschrikkers op de fiets.
    Succes morgen met het eerste betaalde dagje!
    Xx

  • 04 September 2011 - 07:18

    Anna:

    Wat een leuk stuk weer. Die postbodes, wow, wat een verhaal joh ik zou geen postbode willen zijn, dat zal ook geen gewilde baan zijn. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en al wat mensen leert kennen. Ik heb de tijd van Sydney op mijn bureaublad en de temperatuur, dan weet ik altijd hoe laat het is, ik zit namelijk wel 10 x per dag te rekenen hoe laat het bij jou is haha. Nou lieverd, veel succes en vooral plezier deze week met het echte werk :). Dikke zoen!

  • 04 September 2011 - 07:44

    Mama:

    Wat een leuk verhaal. Ik heb hardop zitten lachen. Ook ik heb net als Anna een klok op mijn bureaublad omdat ik ook elke keer uitrekende hoe laat het nu bij jou is. De temperatuur interesseert me wat minder want daar word ik nl. NIET blij van....
    Tot 'skypes' !

  • 04 September 2011 - 13:20

    Paulien:

    heee nichtje, wat een interessante dingen maak je weer mee, leuk om te lezen. Geniet van het prachtige land, voor je het weet zit je weer in het koude Nederland groetjes uit Zwolle

  • 04 September 2011 - 13:57

    T. Martine:

    Hééé das toevallig: kben óóók verliefd! Meteen toen ik dit verhaal las begon het weer te kriebelen... Verliefd op... jouw leuke verhalen! Wow, ik volg je op de voet! Go on!
    Warme omhelzing!

  • 04 September 2011 - 19:30

    Jan-Willem :

    Heeey Willemijn,

    Hoest daar in Australië? Ik heb vandaag ff wat reisverslagen gelezen, maar volgens mij vermaak je je prima daar tussen de koala's en kangoeroes;)
    Geniet er van, wat een gave ervaring!
    Respect dat je dit gewoon doet!

    Op de Hoeksteen is trouwens alles prima. Seizoen is weer begonnen. Alles draait weer... Dit jaar groep 6/7/8. Dat blijft toch echt een leuke groep!

    Ik ga nu ff lekker filmpje kijken. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes!!

  • 05 September 2011 - 18:57

    Arrianne:

    Ik zit zo in je verhaal dat ik me bijna in Australië waan, maar dan moet ik wel de deuren dicht houden en de verwarming aan laten....ach en laat ik mijn jas dan ook maar binnen aan doen. Bedankt nog voor je felicitatie, het was een after-party voor onze 12-jarige. Vandaag voor allebei de eerste schooldag in een nieuwe klas of school. Maar beiden enthousiast. Sacha was al wezen chillen en shoppen na school, maar zit nu weer heerlijk te kleuren aan tafel. Hoe groot kan het verschil zijn op een dag,hahahahaha. Ik hou je verslagen in de gaten, errug leuk!!! Liefs van ons allen hier xxx

  • 07 September 2011 - 17:50

    Wija:

    Goedeavond vanuit Ede
    Ik ben je ondertussen aan het mailen. maar het is natuurlijk altijd leuk om even te laten merken dat ik je reisverslagen lees!!
    Liefs

  • 08 September 2011 - 20:59

    Marloes:

    Klinkt weer goed!

  • 12 September 2011 - 08:45

    Carolien Elsbeek:

    Wat een prachtig verhaal, maar op wie/wat ben je nu verliefd?? Ik neem aan gewoon op die mooie stad, toch? Je schrijft heel uitgebreid, het is net of we erbij zijn wat leuk. Wij wachten op meer. Liefs van Wim en t.Carolien

  • 14 September 2011 - 17:02

    Arianne:

    Hej Wil!

    Leuke verhalen zeg:) Hoe bevalt t werken je? Gave foto's heb je zeg!
    Enjoy:)

    Xx

  • 14 September 2011 - 21:12

    Maartje :

    Willem!
    Als je een bijbaan zoekt zou ik gaan voor postbode, omdat:
    Wij jou graag in zo'n pak willen zien.
    De foto's hilarisch zullen zijn en geel je vast enig staat met je zongebruinde huid!

    Zet'em op daar en geniet!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Willemijn

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 54296

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 15 April 2012

Au pair in Australië

01 Oktober 2009 - 24 November 2009

Work&Travel in Zuid-Afrika

Landen bezocht: