Pinda's & beagles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Pinda's & beagles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Pinda's & beagles

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

30 Augustus 2011 | Australië, Sydney

Oke, het eerste bericht uit ….. Sydney!

Zaterdag was m’n afscheidsfeest, en wat waren er veel mensen! Echt zo tof! ’s Avonds afscheid genomen van Coen & Anne en van Svennemans :-(
Zondagmorgen hebben m’n ouders, Bart & Cat met Tijs en Tettertje, Mat & Jen EN Elvera & Henri me uitgezwaaid op Schiphol. Hoe gaaf! Daar liepen we ook nog Cassandra tegen ’t lijf, hoe toevallig was dat :-)

En toen de vlucht naar Kwala Loempoer (hihi). Ik had echt stinkond geluk, zat bij ’t raam, en de stoel naast mij was leeg, waardoor ik heerlijk breeduit kon zitten. Daarnaast zat een Nederlandse vrouw die me eigenlijk de hele reis regelmatig aan keek in de hoop dat ik even wilde kletsen. Dus als ik even wilde socializen, hoefde ik alleen maar m’n koptelefoon af te doen.
Voor mij zat een overduidelijk pasgetrouwd stel. Ongeloofloos, wat straalde daar een liefde vanaf. Zelfs als de een naar het toilet ging, wilde de ander graag een liefdevolle kus. Brrrrrr..
Het personeel van Malaysia Arlines is trouwens bijzonder vriendelijk, met als toppunt dat één van de stewards (ja echt, niet eens een stewardess) met een baby van iemand anders rondliep en gekke geluiden liep te maken.
Weet iemand eigenlijk waarom we sommige bevolkingsgroepen ook wel ‘pinda’s’ noemen? In het vliegtuig heb ik verschillende keren een zakje gekregen met…. gezouten pinda’s. Zou het daar misschien vandaan komen?
Wat trouwens erg fijn is, ik ben de hele reis niet alleen geweest! Vanaf het moment dat we opstegen, voelde ik langzaam m’n trouwe vriend Ver Kouden opkomen. En ja hoor, ik zit nu, zo’n 48 uur later, snotterend dit bericht te typen.

In Kuala Lumpur aangekomen, kon ik me drie uur lang vergapen aan te kleine mensen met te grote broeken en te grote schoenen. Waarom die Aziaten dat doen weet ik niet, maar ze lopen allemaal een beetje naar buiten met hun voeten, en hebben of hele grote voeten, of veul te grote schoenen.
Toen ik na drie uur weer in de rij ging staan om te boarden, zag ik een erg aantrekkelijke, goedgeklede meneer. Terwijl ik m’n plek opzocht in het vliegtuig, kwam hij naast me staan en gaf aan dat hij naast me kwam zitten. ‘Well hello :-) :-) :-)’ Jammer genoeg gingen we pas kletsen toen we waren geland. Hij bood nog wel z’n telefoon aan, zodat ik kon laten weten dat ik geland was. Dat aanbod had ik natuurlijk moeten aannemen, en dan per ongeluk een melding in z’n agenda zetten met de boodschap dat hij mij moet bellen, inclusief mijn telefoonnummer. Dat was gaaf geweest zeg, als ik de ware Ryan al had gevonden terwijl ik nog geen voet op Australische bodem had gezet. Maar na een lange reis van 24 uur dacht ik daar pas aan toen hij naar me zwaaide toen we onze koffers pakten. Jammer, heel jammer.
Nadat ik m’n koffer had gepakt, mocht ik voor de derde keer in een rij gaan staan. Dit keer begreep ik niet waarom. Ik moest m’n koffer en m’n tassen bij elkaar op de grond zetten, op een gele streep. Vervolgens komt er een man aanlopen die veel weg heeft van een ietwat dommig stripfiguur, met in z’n hand een riem. Ik kon nog niet zien wat daar aan vast zat, maar dat werd al snel duidelijk. Op deze plek werd er gesnoven aan je spullen, met als doel drugs of eten te scoren. Je verwacht een indrukwekkende herdershond of iets in die richting, maar niets was minder waar. Het bleek hier te gaan om, met z’n schofthoogte van pak ‘m beet 30 cm en een vrolijk kwispelende staart, een beagle. Vroeg me sowieso af of zo’n schattig beestje door m’n koffer heen kon ruiken. Maar aangezien ik een onschuldige toerist ben, mocht ik al gauw doorlopen :-D

Goed, het was dus een zeer goede reis! Eén van de hoogtepunten was het vriendenboek waar heeeel veel mensen aan mee hebben gewerkt, wat tof zeg! Jullie begrijpen dat ik die al uit had in de eerste 12 uur :-D Erg leuk! Ook nog een heeeele lange brief van Elvera, met allemaal gekke weetjes, mede mogelijk gemaakt door Cowpoop.nl of zoiets.
Op het vliegveld stond Bart te wachten, samen met Yasmin en Miles in hun pyjamaatjes. Echt heel leuk! We namen de toeristische route naar huis, dat betekent via de Harbour Bridge :-) Via die brug een mooi uitzicht op het Opera House. Zo tof! Thuis wachtte Fiona, het klikte meteen :-)
Vanmiddag samen met Fiona, Miles en Maya naar de school van Yasmin geweest, om haar op te halen. We gingen wat eerder weg, zodat ze me nog wat dingen kon laten zien. De meest praktische route naar haar school is over de boulevard, heeeeel vervelend :-D Het is zo’n 10 minuten lopen, en dan ben je ook direct bij de winkels hier. De Uggs-store is al gespot, woehoe!

Het is alweer een veeeel te lang verhaal, en ik probeerde het nog wel kort te houden… Tijd om even te Skypen met di familia.

Tot snel!


  • 30 Augustus 2011 - 13:15

    Elvera:

    Een tof begin is het halve werk. Nu alleen nog de verkoudheid kwijtraken en de jetlag ontlopen!
    Xx

  • 30 Augustus 2011 - 13:20

    De 'buurma Van Sven':

    Hup Willem! Veel plezier! :)

  • 30 Augustus 2011 - 15:13

    Arrianne:

    Goed om te lezen dat je het allemaal weer op z'n Willemijns is verlopen. Helemaal top en met de nodige gebeurtenissen. Laat Sacha maar niet horen dat jij de uggs shop hebt gespot, ze zal je gaan smeken om een paar mee tenemen.
    Raar dat je nu zover weg bent, maar weer heerlijk dichtbij door deze site.
    We blijven je volgen.............enne let's write in your diary.......grapje!

  • 30 Augustus 2011 - 15:43

    Esther Kuipers:

    Heej,
    Goed om te lezen... jammer dat je nou zo'n leuke vent laat lopen... :-p
    hoop dat je je goed gaat vermaken daar!

  • 30 Augustus 2011 - 17:46

    Nannie:

    Hè, heerlijk Willemijn, dat verslag- dat wordt weer smullen de komende zes maanden, ga zo door!!
    Veel liefs en een dikke kus!
    (toch een beetje jammer van dat vergeten berichtje in McCleods blackberry:)

  • 30 Augustus 2011 - 18:01

    Je Grote Zus:

    Wat een belevenissen alweer en je bent er nog maar net :). Fijn dat je eerste berichten positief zijn! Geniet er maar lekker van lieverd! Dikke zoen!

  • 30 Augustus 2011 - 18:52

    Mama:

    Hoi Willem, wat een leuk verhaal. Ik zie het voor me die beagle snuffelend aan je bagage. En doe vooral niet de groeten aan Ver Kouden zodat hij zich verre van welkom voelt.....Kus, mama

  • 30 Augustus 2011 - 18:55

    Herman En Marga:

    Fijn dat alles goed gegaan is, de eerste de beste nemen is niet altijd de beste keus.... Kijk nog wat langer om je Heen!!!!!!!Blijf veel schrijven, dan hebben we veel te lachen de komende tijd. Meisje, geniet van deze eerste week. Hoe is het met de kleur????(veel zon????) Liefs, Herman en Marga.
    Wij hadden alleen vanmiddag even wat zon,gelukkig nog maar 4 weken en dan komt onze kans!!!

  • 30 Augustus 2011 - 19:42

    Matthijs Aka Ver Weg:

    Klinkt top Willem! En de groeten aan je vrind Ver Kouden.

  • 31 Augustus 2011 - 08:33

    Cat:

    You go girl :-), heerlijk dat je goed bent aangekomen! We hadden eigenlijk in het magazine je waarbenjij.nu moeten zetten haha. Hoop je straks even met Tijs te zien op skype (evt zonder geluid), kan ie ff zwaaien. En kom maar op met de eerste pics! Whoeehoee!
    Kus!

  • 31 Augustus 2011 - 10:14

    Jopy:

    Wat een leuk verhaal willemijn, jij kunt ook wel een boek schrijven....
    Fijn dat de aankomst al zo goed was, tjonge jonge, zó zit je hier en zó ben je daar weer helemaal bekend met alles! Hartelijke groeten enne ik blijf je 'volgen', kus.

  • 31 Augustus 2011 - 21:24

    Maartje:

    Haha wat een heerlijk verhaal! Echt jou Willem! Lachen, we gaan je volgen! Fijn dat je goed aangekomen bent en dat het klikt! Geniet maar lekker!!

  • 01 September 2011 - 22:52

    Marloes:

    Heerlijk, ik kan weer leuke verhalen lezen van je nu je weg bent.... Die vliegtuig-Ryan gemiste kans, geweldig mens ben je. Geniet daar en hopelijk is de jet lag snel voorbij.

  • 02 September 2011 - 13:30

    Arianne:

    Hej Wil,

    Jammer, jammer, jammer dat je vergeten bent je telefoonnummer in Ryans telefoon te zetten:P
    Maar fijn dat je bent aangekomen:)

    Hoe is het daar nu? Ik ben benieuwd naar foto's!!:)

  • 03 September 2011 - 10:55

    Fenny:

    Hey Willemijn, fijn dat alles zo goed en voorspoedig verlopen is. En die Uggsssss, Marleen wil graag weten wat ze moeten kosten daar! Hahaha!

    succes meid, je moet boeken gaan schrijven! Tip?

    Liefs Fenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Willemijn

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 54298

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 15 April 2012

Au pair in Australië

01 Oktober 2009 - 24 November 2009

Work&Travel in Zuid-Afrika

Landen bezocht: