Veel zand en lachende vogels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Veel zand en lachende vogels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Veel zand en lachende vogels

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

28 November 2011 | Australië, Sydney

Na een maand maar weer eens een update :-) Er is nogal wat gebeurd de afgelopen paar weken. Ik woon sinds twee weken bij een ander gezin, en heb het hier echt enorm naar m’n zin :-) Het gezin bestaat uit vader Neal, moeder Kaitlin en Indie, een schattig twee-jarig meisje. Om het weekend zijn ook Kieran en Lauren hier, de kinderen van Neal. Kieran is een jongen van tien en Lauren is een meisje van bijna acht.
Ik begin volgende week maandag met ‘werken’, dus tot die tijd heb ik een soort van vakantie. Indie gaat nu nog naar een kinderdagverblijf, maar vanaf volgende week maandag gaat ze daar nog maar één dag heen, en de andere vier dagen ga ik voor haar zorgen. Nu haal ik haar vaak ’s middags op tussen drie en vier, doen we samen boodschappen of gaan we naar de speeltuin. Het komt regelmatig voor dat Neal en Kaitlin laat thuis zijn, dus dan kook ik en eet ik met haar.
Deze familie woont niet zo dichtbij het strand, maar wel dichtbij de stad. En laat ik nou ook eens het geluk hebben dat ze twee auto’s hebben, en haar auto nooit nodig hebben ’s avonds en in het weekend! :D Dus vorig weekend direct gebruik van gemaakt, en samen met Marliek, Sofie en Laura (een Deutsche au pair) twee dagen naar Port Stephens gegaan. Wat gaaf was dat!!
Port Stephens is drie uur rijden van Sydney, en staat bekend om het sandboarden, er zijn enorme zandduinen waar je als een dolle vanaf kunt glijden. Ook zijn er veel dolfijnen in de baai en langs de kust.
Zaterdagmiddag zijn we eerst naar een gigantisch mooi strand geweest, ik zeg, zie de foto’s :D Daarna gingen we naar een plek op het strand waar een 4x4 truck ons oppikte, vervolgens scheurden we over het zand , werden we de hele bus doorgeslingerd, en na 15 minuten stopten we. Om ons heen echt ALLEEN maar zand. Waar je ook maar keek, overal zandduinen.
Toen was het tijd voor sandboarden. En echt waar, voor een uur lang voelde ik me een klein kind! Je pakt een soort snowboard, loopt de heuvel op, eenmaal boven ga je zitten, zet je je handen achter je in het zand, je voeten op het board en gaaaaaan :-) Het gaat echt heel hard, dus je begrijpt, m’n longen lagen al snel in het zand, aangezien ik ze eruit heb gegild. Wat was dit tof! De tweede keer ging ik met Marliek samen, en we waren zulke helden om vanaf het hoogste punt te gaan. Dit was zo hoog en steil, dat als je naar beneden keek, je de onderkant van de heuvel niet kon zien. Giiiiiiiiillen! En het ging zo hard, dat ik mijn voet automatisch in het zand zette. Stel, dat je OOIT gaat sandboarden, doe dit dan nooooit na. Het ging namelijk zo. Marliek en ik zaten naast elkaar, keken elkaar vol spanning aan, één, twee, drie, go!! En terwijl we als twee dollen tegelijk naar beneden vlogen, zette ik in paniek m’n hak in het zand. Maar wat gebeurt er dan? Dan stuift het zand op! Ik werd compleet gezandstraald, het zat echt o-v-e-r-a-l. Maar wat hebben we een lol gehad. Nadat ik ’s avonds had gedoucht, kwam er nog zand uit m’n oor haha heel gaaf :D
Op zondagmorgen gingen we dolfijnen kijken, vanaf een boot.. Toch weer een poging, na de vorige minder fijne ervaring. Maar dit keer nergens last van, en wat gaaf om ze zo dichtbij te zien!

Over lachen gesproken. Hebben jullie weleens gehoord van de kookaburra? Nee? Oke, hier komt ie:
‘De gewone kookaburra of lachvogel (Dacelo novaeguineae) is de grootste ijsvogelsoort. De naam lachvogel slaat op de roep van deze vogel die erg op de menselijke lach lijkt.’
Deze beesten vliegen hier veel, en serieus, wat een gaaf geluid maakt zo’n vogel, alsof je echt iemand heel hard hoort lachen, heel bijzonder. Ik zou zeggen, check YouTube :) Ook vliegen er hier kaketoes, mooie beesten om te zien met een iets minder mooi geluid.

Vier weken geleden ben ik samen met Marliek naar de opname van het nieuwe album van Hillsong geweest. Woooow wat was dat gaaf! In de Allphones Arena, met meer dan 11.000 mensen, twee uur lang zingen! Het album komt pas in juli uit, met de Hillsong Conference. Maar geloof mij, het wordt een heule gave cd :D
Gisteren ben ik ’s avonds weer naar de dienst @ The Hills geweest, en wat was het weer tof.

Wat wel echt heel apart is, Kerst. Stel je eens voor. Het is een warme zomerdag in juli, het is weekend, iedereen is vrij, dus jij ook. Je hebt besloten om een dag naar Scheveningen te gaan. Zodra je de boulevard oploopt, zie je het Kurhaus versierd met kerstverlichting, met van die groene dikke takken (hoe heten die eigenlijk?) met kerstballen, en vóór het Kurhaus een gigaaaantische kerstboom. Maar vergeet niet!! Het is juli, je loopt op je slippers en het zweet parelt op je voorhoofd. Wat klopt hier niet? PRECIES! En ZO voel ik dat ook hier. Het klopt niet! Ik ben erg benieuwd hoe het straks op Kerstdag is (ja kerstdag, hier is geen eerste of tweede, gewoon kerstdag). Draaien we dan ook nummers als ‘White Christmas’ en ‘Let It Snow’? Ik houd jullie op de hoogte!

Voor nu is het weer even goed. Volgens mij heb ik het al een keer eerder genoemd, maar ik vind het zo gaaf om te lezen en om te horen wie mijn verhalen allemaal lezen! En ook al reageer ik niet persoonlijk, het doet me deugd haha oke echt tijd om te gaan stoppen.

Veel liefs!

  • 28 November 2011 - 12:01

    Anna:

    Leuk verhaal weer. Ik wist het meeste al natuurlijk maar toch leuk om weer even te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hopelijk tot snel weer op Skype! Kus!

  • 28 November 2011 - 12:09

    Mama:

    Volgens mij ben ik de eerste die het leest. Komt omdat ik natuurlijk vrij ben en dan zit ik de heeeeeele dag op de computer :) . Heerlijk dat genieten van jou! Ga er vooral mee door, wij genieten mee!

  • 28 November 2011 - 12:38

    Robert:

    Wat een verhaal weer en wat een mooie foto's! Geniet met je mee! lfs

  • 28 November 2011 - 12:56

    Jantina:

    Jeetje Willemijn, wat tof allemaal! Wat een heerlijk leventje heb jij joh :D Genieten hoor... Een kangaroe zien in het wild, wat lijkt me dat gaaf! Mooi beessie :) Hier zijn we volop in sinterklaassferen momenteel, wij vieren het vrijdag met mijn ouders en mijn broer en z'n vriendin. We gaan een weekendje naar een park bij de beekse bergen... Whaaa, wie weet zie ik daar dan ook wel een kangaroe, haha! Lieve meid, geniet daar lekker, en voel je gezegend, want dat ben je!

  • 28 November 2011 - 18:11

    Arrianne :

    Goed om weer je verhalen te lezen, je maakt een hoop mooie,leuke en coole dingen mee. Uiteraard wil ik niet teveel horen over het mooie weer. Ben de kou,wind,regen en zoals vorige week langdurige mist al meer dan zat.
    Geniet er lekker van ,zeker nu je het ook zo getroffen hebt met je nieuwe gezin!!!!
    Binnenkort weer eens een Skype momentje zien te vinden samen. Pas goed op jezelf
    Liefs van ons

  • 28 November 2011 - 18:28

    Marjan Van Der Kolk:

    Hallo Willemijn

    Leuk om je verslag gelezen te hebben,en fijn dat het goed gaat.
    Vanmorgen ben ik bij je moeder op de koffie geweest,het was erg gezellig.
    Ik wens je nog een fijne tijd in Australie

    groetjes van Marjan van der Kolk.

  • 28 November 2011 - 19:27

    Maartje:

    Heerlijk verhaal! Genieten dat je het nog steeds zo leuk hebt!!!
    Ga zo door!!

  • 28 November 2011 - 19:55

    Marloes:

    En weer een leuk verhaal.... Was vast ff lastig je 'ouwe ' kinderen weer los te laten maar fijn dat je een tof nieuw gezin hebt.

    Blijf genieten, je bent er goed in!

  • 28 November 2011 - 20:56

    T. Martine:

    Heeeeej Willemijn, wat een luxe leventje leid je daar zeg, niet te weinig! Het plezier is duidelijk met bakken (zand) van je gezicht af te scheppen op de fotoos, schitterend!!Maar ik lees nergens iets van onmin met je 1e oppaskids, is er iets vervelends gebeurd of was dit zo allang de afspraak? Nu, ik hoop maar dat er niets naars is gebeurd, enjoy dus! Veeeel lfs, t. martine

  • 28 November 2011 - 21:00

    Gwen:

    have fun with boxingday. Als je toch dicht bij het centrum zit moet je tegen kerst (denk dat het nu al wel begonnen is) Na kings cross. Bij de kerk. De kerk word dan helemaal verlicht en is dan een hele show... ;)

  • 29 November 2011 - 06:43

    Magdaleen:

    Hoi Willem, wat een plezier! Volgens mij moet je straks een boek gaan uitgeven als je weer terug bent. Wat een mooie verhalen!
    Ben je al Klaas-inkopen aan het doen? Of is dat daar helemaal buiten beeld?
    Je moet toch minstens een paar gedichten maken, je weet wel:
    "Sint heeft heel lang lopen denken
    Waar de jongste is der Schenken..."
    O nee, zo ging het niet ;-)
    Hoe dan ook, maak er straks een toffe 5 dec. van!
    Groetjes. Dag!!

  • 01 December 2011 - 18:36

    Wija:

    Heuuuul gaaf om te lezen... Blijf bloggen!! Spreek je hoop ik sneeeellll!! Liefs

  • 11 December 2011 - 10:10

    Marieke:

    Ey willemijn,
    Wat een leuk verhaal weer..leuk om zo je belevenissen een klein beetje bij te kunnen houden..ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Veel plezier!!

    Liefs marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Willemijn

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 54269

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 15 April 2012

Au pair in Australië

01 Oktober 2009 - 24 November 2009

Work&Travel in Zuid-Afrika

Landen bezocht: