Doedelzakken en lachende koeien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu Doedelzakken en lachende koeien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemijn Schenk - WaarBenJij.nu

Doedelzakken en lachende koeien

Door: Wimmelijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

30 September 2011 | Australië, Sydney

Afgelopen week stond ik buiten de was op te hangen, en ineens hoorde ik een ontzettend fout muziekje. Ik dacht meteen: hoe tof! Er rijden hier ijscowagens door de straat! Maar na vijf minuten hoorde ik ‘m nog steeds net zo dichtbij. Na tien minuten, nog steeds. De klant weet dus blijkbaar niet zo goed wat voor smaak hij of zij wil. Na dertig minuten, nog steeds. Het riedeltje werd nou toch echt wel heel irritant. Maar wat blijkt nou? De buurman speelt doedelzak! Wat geeft dat een verschrikkelijk geluid zeg, heel bijzonder. Laat de buurman nou ook nog eens slechthorend zijn, waardoor hij extra hard blaast. Heel fijn. Gelukkig woont deze beste man alleen, want als hij belt of tv kijkt, kun je dat hier binnen horen. Stel je eens voor dat hij iedere dag iemand om zich heen zou hebben om tegen aan te praten, moet je toch niet aan denken? Al moet ik deze man wel te vriend houden, hij heeft namelijk…. een Porsche!!! En nee, hij is niet geschikt voor mij want hij is al minstens 70. Leeftijd maakt me over het algemeen niet zoveel uit, een Porsche maakt al veel goed, maar er zijn grenzen.

Ook een leuk punt, het geld hier. Er wordt hier betaald met de Australische dollar, tien dollar is ongeveer zeven euro. Het briefgeld is gemaakt van plastic, zodat surfers het in hun surfpak kunnen bewaren als ze gaan surfen. De munten zijn nog bijzonderderderder. De grootste munt is groter dan een twee euromunt, maar is maar vijftig cent waard. Dan volgt de munt van twintig cent. Dan komt tien cent. Dan die van één dollar. Dan twee dollar, en vervolgens vijf cent. Ik zal een foto bij dit bericht voegen, zodat het wat duidelijker wordt. Je kunt je wel voorstellen dat het echt een drama is om hier een logica in te vinden. Ik word iedere keer weer zenuwachtig als ik met kleingeld moet betalen, aangezien dat iedere keer weer één grote graaiboel is. Ik ben zo slim geweest om iedere keer met briefgeld te betalen, ook de kleinste bedragen, waardoor ik er nu over na zit te denken om een trolley aan te schaffen, speciaal voor m’n portemonnee.

Voor de rest gaat het hier heel erg goed! Ik heb m’n plek in het gezin helemaal gevonden, en geniet veel te veel van alle toffe dingen hier. Nou wilde ik het eigenlijk niet vertellen, maar de afgelopen week is het weer niet heel fijn hier. Vorige week was het iedere dag rond 26 graden, deze week was dat ongeveer 19. Veel bewolking, gigantisch harde wind en af en toe regen. En ja, ik weet dat het dus in Nederland beter is deze dagen. Maar niet getreurd! Het is nog maar net lente hier, dus mijn tijd komt nog wel, echt waar! Hoe gaaf is dat straks, winter associeer je toch snel met kou en sneeuw, terwijl ik hier straks oud en nieuw vier op m’n slippers :-D

Weet je waar ik achter ben gekomen? Dat La Vache Qui Rit ook echt De Lachende Koe betekent haha en nee, dat wist ik echt niet. Bart en Cat noemen dat zo als ze aan Tijs vragen wat hij op z’n boterham wil, maar aangezien hij kan kiezen tussen De Lachende Koe of Stinkworst (salami) dacht ik dat het gewoon makkelijk voor hem was, die kaas met zo’n lachende koe op de voorkant, of die worst die zo stinkt. Maar aangezien ik hier in de winkel dezelfde kaas zag liggen met als naam ‘The Laughing Cow’, viel het kwartje. Goed, dit is dus net zoiets als dat ik er vorig jaar pas achter kwam dat de orka uit Free Willy gewoon Willy heette, en dat met Free z’n bevrijding bedoeld werd. Dus.

Afgelopen zondag ben ik met Marliek en Sofie naar Hillsong geweest, wat ontzettend gaaf was dat zeg! Niet normaal! Ik had een auto gehuurd, en dat is hetzelfde idee als Green Wheels. Er staat hier een straat verderop een auto, ik heb een pasje en scan die voor het raam, auto open, sleutel zit er in, en gassen maar. Ideaal! Dat rijden aan de linkerkant valt enorm mee, heb in Zuid-Afrika met Lotte al wat ervaring opgedaan, dat was echt zo gaaf! Het wennen was nu alleen even aan een automaat.
Maar even terug naar Hillsong. Wat super groot is dat! En zo tof, om zoveel mensen los te zien gaan. Brian Houston sprak, en aanstaande zondag spreekt hij bij Doorbrekers :-D Hoe tof!
Komende zondag ga ik met Wyke weer naar C3, dit keer in de stad. Er blijken daar meer jongens ehh jongeren te zijn, dus ik ben benieuwd! :-)
Ook hebben we vandaag vier tickets geboekt voor ‘whale watching’. Ik hoop natuurlijk op een paar (Free) Willy’s, maar een troep/roedel/school dolfijnen is ook goed. En o ja, in november gaan we met z'n vieren (Wyke, Marliek en Sofie) naar een concert van Jason Mraz in.. tatatatataaaa... The Opera House! Hoe tof is dat hee!

Ik voeg ook weer wat foto's toe. Ik ben afgelopen week met de kids naar een kleine dierentuin gegaan en heb daar m'n eerste koala gespot, woehoe!

Wat super leuk trouwens, om alle reacties te lezen! Echt zo gaaf, dat jullie allemaal de moeite nemen om al m'n onzin te lezen, en al helemaal om te reageren :-) Tof om te weten wie het allemaal lezen!

Dag vriendjes, dag vriendinnetjes, tot snel!
Liefs, Willemijn

  • 30 September 2011 - 11:04

    Papa Martin:

    Wat laat je ons toch meegenieten van jouw plezier daar! En alweer zo vol grappen en humor: great mate! Je hebt echt een schrijftalent; kun je daar (in de toekomst) niet iets mee doen... think about it.
    Leuke foto's ook, en die stranden...endat weer... Denk er om dat je er niet te veel aan went, er komt een dag dat je weer hier verwacht wordt..., maar gelukkig voor jou duurt dat nog een heeele tijd.
    Liefs,
    P

  • 30 September 2011 - 11:16

    Magdaleen:

    Nou Wimmelijn, zoveel onzin lees ik niet van je. Hulde voor je verteltrant, en ik kan me helemaal voorstellen dat je er mega van geniet allemaal.Ga zo door, wij genieten op afstand een beetje met je mee. Dag!!!

  • 30 September 2011 - 11:47

    Geeske:

    Hoi Willemijn,

    Wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen, ben stiekem best jaloers... Ik heb je al even niet gezien, maar je bent nog niks veranderd hoor ;).
    Veel plezier verder daar!

  • 30 September 2011 - 12:52

    Mama:

    Net thuis van boodschappen doen met Sven. Hij ligt mu lekker te knorren en ik kan even op mijn gemak jouw vertelsels lezen.
    Heerlijk dat je zo geniet!
    Ik zie je helemaal voor me. In gedachten een dikke knuffel, dag lieverd!

  • 30 September 2011 - 13:33

    Geanne:

    Hey Willemijn, echt gaaf als die verhalen! Ik had nog nooit gereageerd maar volg je stiekem wel ;) Ongeloveloos leuk zoals jij schrijft. Geniet lekker verder!!!

  • 01 Oktober 2011 - 07:57

    José:

    Willem! Niet getreurd dat het kwartje soms wat later valt... Ik ontdek nu net door jou dat Free niet bij Willy hoort, maar ook weer wel... :)
    Geniet ervan! Doe ik ook, 't is zulk lekker weer hier...

    Liefs!

  • 01 Oktober 2011 - 12:57

    Joanne:

    Haa Willemijn,
    Wat een toffe verhalen allemaal, super leuk om te lezen : )
    Geniet ervan, liefs!

  • 01 Oktober 2011 - 19:47

    Fam Vd Toorn:

    Hoi Willemijn,
    En wij volgen je hier ook stiekum nog steeds hoor ;-). Het is zo vermakelijk allemaal, wat je te vertellen hebt! Wat ontzettend toeval dat je Yarran in Sydney tegenkwam. Of bestaat toeval toch niet? Naja, erg leuk in ieder geval. Jij vermaakt je daar wel. Geniet ervan, het ga je goed!

    Groetjes uit Nijkerk,
    Kees, Willy, Lerato en Owami.

  • 02 Oktober 2011 - 07:53

    Mat:

    Leuk om te lezen Willem!
    Vette fotos van de kangoeroes, zie die achterste liggen haha.
    Doedels!

  • 03 Oktober 2011 - 08:04

    Maartje:

    Hahaha smullen weer!

    Soms vergeet ik helemaal dat je daar als au-pair bent! Zie je de kids ook weleens? Haha. Ze vinden het vast heerlijk met je!

    En geniet maar lekker, heerlijk die vrije tijd en die eeuwige zomer!
    Oud en nieuw op slippers lijkt me heel apart, maar zover is het nog niet gelukkig...

    Geniet! Tot Wordfeud en chat en knuffel!

  • 03 Oktober 2011 - 15:05

    Marieke:

    wat een leuk verhaal weer willemijn, echt leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt...en dat weer is hier natuurlijk heel mooi nu..:) kunnen wij ook even genieten van de zon, voor zolang als het nog duurd.

    geniet ervan!

    liefs,

  • 25 Oktober 2011 - 17:28

    Marije:

    't is weer hoog tijd voor een update....!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Willemijn

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 54222

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 15 April 2012

Au pair in Australië

01 Oktober 2009 - 24 November 2009

Work&Travel in Zuid-Afrika

Landen bezocht: